Gijs van Hoecke wil naar de Tour

Gijs van Hoecke, de Vlaamse aanwinst van de Nederlandse LottoNL-Jumbo ploeg wil graag de Tour de France rijden in dienst van sprinter Dylan Groenewegen. Ik sprak hem kort tijdens de Zesdaagse van Rotterdam waar hij samen met Groenewegen aan meedeed. 

Tijdens de derde avond van de Zesdaagse van Rotterdam houdt het team van Van Hoecke en Groenewegen een meet en greet. Voor mij de kans om die twee wielrenners eens wat vragen te stellen. Ik koos er voor om vooral even met Gijs van Hoecke te spreken, hij is een nieuw gezicht en ik wilde graag even te weten komen wie hij is.

Hij begint zijn seizoen in Dubai en gaat vervolgens de Vlaamse klassiekers rijden. Hij zal ook werken in de trein van Groenewegen. Daarmee wil hij zijn plaats in de ploeg voor de Tour de France verdienen. “Ik ben nieuw dus ik moet mijn plekje verdienen, maar ik ga er vol voor.” vertelt Van Hoecke. Hij hoopt dit jaar ook de monumentale klassieker Parijs – Roubaix te rijden, wat zijn favoriete wedstrijd is. Mocht hij niet mee mogen naar de Tour de France dan wil hij graag de Ronde van Spanje rijden.

Vanwege zijn ervaring op de baan moet hij tijdens de Zesdaagse van Rotterdam zijn maatje Groenewegen wegwijs maken. “Dylan heeft er nog niet zo veel kaas van gegeten dus ik probeer hem er een beetje doorheen te loodsen.” besluit hij.

 

Plaats een reactie